Вертіївська громада
Чернігівська область, Ніжинський район

Щодо особливостей справляння екологічного податку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах на території Чернігівської області

Дата: 09.11.2021 11:59
Кількість переглядів: 300

Головне управління ДПС у Чернігівській області надає рекомендації щодо справляння екологічного податку (далі - Податок) за розміщення відходів у спеціально відведених для цього  місцях чи на об’єктах, в умовах дії Податкового кодексу України (далі - Кодекс).

Порядок справляння Податку регламентується статтями 240-250 Розділу VIII Кодексу.

Нарахування податкових зобов’язань та й відповідно і сплата екологічного податку  за розміщення відходів залежить безпосередньо від ставок податку (пункти 246.1-246.3 статті 246 Кодексу), що встановлюються  залежно від класу небезпеки та рівня небезпечності відходів, а також від правильного застосування платниками Податку коефіцієнтів до ставок, що залежать від категорії звалищ (забезпечують/не забезпечують повне виключення забруднення атмосферного повітря або водних об’єктів) (пункт 246.4 статті 246 Кодексу) та встановлюються залежно від розташування місць розміщення відходів (далі - МВВ) (в межах населеного пункту або на відстані менш як 3 км від таких меж, або на відстані від 3 км від меж населеного пункту) (пункт 246.5 статті 246 Кодексу).

З метою уникнення помилок платниками Податку при визначенні податкового зобов’язання за рахунок правильного застосування підвищуючих коефіцієнтів до ставок Податку, Головне управління ДПС у Чернігівській області вважає за необхідне довести до відома платників Податку наступне.

За офіційною інформацією Департаменту екології та природних ресурсів Чернігівської ОДА від 17.02.2020 № 04-14/411повідомлено, що на території Чернігівської

області всі МВВ за своєю категорією екологічної безпеки не забезпечують повне виключення забруднення атмосферного повітря або водних об’єктів. Тому для визначення розміру податкового зобов’язання з Податку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах, СГ- платникам Податку у відповідності до вимог пункт 246.4 статті 246 Кодексу ставки Податку необхідно збільшувати  у 3 рази. 

Таким чином, при складані Податкової декларації екологічного податку  в колонці 5 рядка 4  Додатку 3 до Податкової декларації екологічного податку необхідно зазначати розмір коефіцієнта  «3» по всіх об’єктах Чернігівської області, на яких здійснюється розміщення відходів.

Також Головне управління ДПС у Чернігівській області зазначає, що розміщення відходів – постійне (остаточне) перебування або захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об’єктах (місцях розміщення відходів, сховищах, полігонах, комплексах, спорудах, ділянках надр тощо), на використання яких отримано дозволи уповноважених органів (підпункт 14.1.223 пункту 14.1 стаття 14 Кодексу).

Статтею 28 Закону України від 05 березня 1998 року № 187/98-ВР «Про відходи» зі змінами та доповненнями визначено, що з метою повного обліку та опису функціонуючих, закритих та законсервованих МВВ, їх якісного і кількісного складу, а також здійснення контролю за впливом відходів на навколишнє природне середовище та здоров’я людини ведеться реєстр МВВ.

Зазначений реєстр ведеться на підставі відповідних паспортів, звітних даних виробників відходів, відомостей уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами. Дані реєстру щорічно уточнюються.

Згідно з п. 5 Порядку ведення реєстру МВВ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 серпня 1998 року  № 1216 із змінами та доповненнями, на кожне МВВ складається спеціальний паспорт. Такий паспорт складається власником МВВ відповідно до Інструкції про зміст і складання паспорта МВВ.

На території Чернігівської області знаходиться більше 560 МВВ, частина яких розташована на адміністративних територіях, що належать  відповідним територіальним громадам та обліковуються за назвами головних садиб територіальних громад.

При цьому слід зазначити, що відповідно до ст. 8 Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року № 436-IV із змінами та доповненнями, держава, органи державної влади та органи місцевого самоврядування не є суб’єктами господарювання. Господарська компетенція органів державної влади та органів місцевого самоврядування реалізується від імені відповідної державної чи комунальної установи. Безпосередня участь держави, органів державної влади та органів місцевого самоврядування у господарській діяльності може здійснюватися лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

    Для забезпечення повноти та правильності справляння екологічного податку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах на адміністративних територіях міських, селищних, сільських рад повинні бути створені державні чи комунальні установи для здійснення  господарської діяльності з розміщення відходів на підпорядкованих територіях.

Таким чином, СГ, який здійснює господарську діяльність з розміщення відходів (крім розміщення окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об’єктах) суб’єктів господарювання) у спеціально відведених для цього місцях чи об’єктах (місцях розміщення відходів, сховищах, полігонах, комплексах, спорудах, ділянках надр тощо), на використання яких отримано дозволи уповноважених органів, має паспорт МВВ, є платником екологічного податку.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь